Monday, March 30, 2015

Tetamu Khas MUIS

Hmm.... tapi kenapa dia selalu jadi tetamu undangan khas MUIS eh?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“Quraish Shihab itu jelas sekali mendukung Syi’ah dalam bukunya “Sunni-Syiah Dalam Genggaman Ukhuwah, Mungkinkah?”.

Kemudian Tim Penulis Pesantren Sidogiri mematahkan semua argumen Quraish Shihab dalam buku bantahan yang mereka tulis. = http://www.kompasislam.com/mui-pusat-tegaskan-quraish-shihab-sebagai-pendukung-kelompok-sesat-syiah/#sthash.vFykMeYP.dpbs

Related FB Post = https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1566188313657005&id=100007975548945&pnref=story
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Saat Bin Bedan MUIS nak jadi macam Liberal.
  • Muhd Hazzie MUIS!? Apa tu?
  • MUIS = Majlis Ugama Isa Semait

    eik salah, sekarang dah tukar....


    MUIS = Majlis Ugama Idiotic Sufi

    eik pon salah ler.....

    MUIS = Mengkhianati Umat Islam Singapura
    14 hrs · Like · 19
  • Ibrahim Kamat Dalam muis ada orang syiah
  • Faisal Hanif Hmmm... 1million dollar question
  • Muhammad Yazid Abdul Malik MUIS=Majlis Ugama Islam Syiah/Sufi
    9 hrs · Like · 4
  • Abu Bakar Lajis Muis di kuasai oleh habib hassan & habib hassan mengakui mengamalkan sufism & jelas kelihatan syiah & sufism adala kembar siam yg susah nak di pisahkan -Qurish sihab ada hubungan keturunan dengan hassan ( yamani ) & amalan syiah & sufism tidak mengganggu gugat segala jenis penerintahan kuffar orang2 arab yg datang kesini memang sudah membuat hubungan erat dengan british & pemerintahan singapura sejak dulu lagi & mereka menguasai constitution beragama di sini
    8 hrs · Edited · Like · 6
  • Nakhoda Silam kesiaaan
  • Abu Bakar Lajis Melayu2 mangkok kena bangun dari tidur jangan di perkotak katikkan lagi oleh murabbal2 yg nak mengambil kesempatan memboncetkan.perut mereka mempertahan status keturunan kononnya ahlul bayt sajelah yg menguasai pasaran beragama di sini arab2 sekarang n...See More
    8 hrs · Like · 2
  • Saat Bin Bedan Makan gaji atas nama islam tetapi tidak bertanggungjawab.
    8 hrs · Like · 1
  • Orang melayu kena melihat reality sekarang kebanyakkan lulusan madinah atau al azhar adalah anak2 bangsa melayu bukan arab,orang2 arab lebih berbangga menghantar anak2 mereka ke tarim yaman yg berlandaskan sufism ijazahnya tidak di iktiraf tapi kenapa kita sibok mengagung agungkan ulama2 & habib2 dari yaman & cuba memenohkan mereka di sini yg halikatnya tidak membantu meningkatkan perkembangan minda umat islam malahan membuatkan mereka lebih bodoh
    8 hrs · Like · 2
  • Hussin Misnadi Kutuk mengutuk memang penyakit orang Melayu ISLAM baik d M'sia atau d S'pore, Cuba renungkan pada diri sendiri.ada kah kita ini baik,semua betul? Warak, sudah tentu amalan kita 100% d terima Allah? Walaupun mereka itu membelit atau seleweng, biar Allah sahaja yg membalas, kalau kita main tuduh saja tanpa pereksa kita pun berdosa. Maaf ya!
  • Muhammad Yazid Abdul Malik Maaf encik Hussin Misnadi ini adalah ghibah yang dibolehkan
    6 hrs · Like · 1
  • Hussin Misnadi Benda yg mulanya d bolehkan saperti makanan atau dadah untok perobatan misalnya tapi kalau salah guna jadi mudarat pada diri kita.
  • Rashid Anor Gman Kalau tak pukul canang semakin merebak perkara yang tak ada kena dengan agama Islam.

    Sampai bila nak jadi jahil?
    6 hrs · Like · 5
  • Muhammad Yazid Abdul Malik Kalah kita tak sebarkan,bagaimana orang awam nak tahu?
    6 hrs · Like · 3
  • Rashid Anor Gman Cuba fahamkan artikel ini. Mengapa ada Islam liberal di sini? Cuba bawa orang orang MUIS ini ke Saudi dan kita boleh tengok kepala mereka kena potong live:

    http://understandingliberalislam.com/tiki-index.php...
    Faris Abdat Oct 24 Assalamualaikum Warahmatullah Dear Bro Kamaludeen, Jazakallahu khair for sharing...
    understandingliberalislam.com
  • Abu Bakar Lajis Ini bukab kutok mengutok ini facts janganlah memandang rendah dengan orang melayu sekarang perkembangan ilmu yg terlalu luas tanpa batas,fakta2 yg soheh sudah mudah di perolehi,agama tidak lagi di kuasai oleh satu2 bangsa sahaje ini kenyataan ,& kebenaran yh tidak dapat di sangkal.lagi
    6 hrs · Like · 1
  • Hussin Misnadi Kalau Betul tangapannya begitu, pegi pejabat MUIS nasehatkan mereka, apa yg tk kena supaya mereka sedar dan boleh dperbetulkan.
  • Muhammad Ibn Bindaar As-Sabbaak Al-Jarjaanee said: “I once said to Ahmad Ibn Hanbal: ‘Verily, it is becoming hard upon me to say: (So and so is weak) and (so and so is a liar). So Ahmad said: ‘If you remain silent and I remain silent, then who will make the ignorant person aware of the authentic from the defective?’”
    [Majmoo’-ul-Fataawaa of Ibn Taimiyyah (28/231)] >>>>>>>>>>>http://binsajen.blogspot.sg/.../not-backbiting-but...

  • Rashid Anor Gman Babak liberal Islam bermula dari tahun 2009. Dah masuk 2015, MUIS masih tidur.

    http://www.islamiq.sg/.../liberal-islam-in-singapore...
    6 hrs · Like · 3
  • Rashid Anor Gman Sampai sang liberal bergelar President Mahkamah Syariah.
    6 hrs · Like · 2
  • Abu Bakar Lajis Muis adalah badan berkanun ( stautory board ) ia nya tiada kuasa mutlak terhadap umat islam tindak tandok muis mesti selari & selera dengan perlembagaan kerajaan ianya tidak boleh berkaku sebaliknya & amat mustahil merombaknya fikir2kan lah
    6 hrs · Like · 2
  • Khairi Rais Cik Hussin Misnadi: Read the Qaul from Imam Ahmad bin Hanbal that Adna Misty posted: "If you remain silent and I remain silent, then who will make the ignorant person aware of the authentic from the defective?."

    The reason why the people that are upon
    the sunnah are vexed up because MUIS being a stat. Board are not practising what they preach, they are not firm upon their stance. The Qadianis(ahmadiyya) that believe in a prophet after Rasulullah SAW came here few years ago to give their talk, Hisham Kabbani the sufi 'leader' still come here to preach his ya-hanana nonsense, the Shias here still congregate and continue their "tepuk-dada" ritual. Are all these being stop?, nope not at all.
    We understand Singapore being a secular country with freedom of religion, but that freedom upon Islamic Jurisprudence has a limit, one don't go around preaching what is not taught within the deen. The job of the Mufti being the sole adviser in the Muslim(regardless of race) community are to advise the government, the President or PM I supposed, matters pertaining to Islam. Not just keep mum about it and let deviances spread like wildfire.

    Attached image point no. 3, Mufti is strong in his knowledge but is he strong upon what he is involved in?, wallahu'alam.

    Kita "cakap salah, (Mufti) tak cakap pun salah".
    5 hrs · Edited · Like · 5
  • Nordin Bin Amat Trimmekasseh Hussin Misnadi atas cadangannya.

    Namun tahap orang awam macam saya hanya mampu kongsi info sahih bagi sesiapa saja yang ikhlas dan amanah ingin membiasakan yang betul,


    juga selalu berlapang dada untuk memperbetulkan yang biasa, dalam hal ibadah.

    Saya belum capai tahap mampu memperbetulkan korupsi agama dari akarnya, Allahul Musta'an.

    Jika ada sesiapa yang ingin waspada sumber korupsi agama, sila cuba alat perlindungan dari mazhab Syafii ini :

    Langkah untuk mengenal pembohongan agama = http://binsajen.blogspot.sg/2015/02/langkah-ketiga.html?m=1
    ~~~~~~~~~~~
    3 hrs · Like · 7